Wiie!!

nu är det så att jag är ledig i två veckor :D så underbart skönt!
idag har jag städat som en tok, tvättmasinen i tvättstugan var trasig=(
typiskt.. så det var bara att sätta igång med att hanstvätta :P
när det det var klart och halvkla med städningen la jag mig och sov 13-16.
när jag vaknade tog jag på mig lite kläder och begav mig till päronen<3
hämtade mina sista saker där. åt lite mat och hade jätte trevligt.
bror min skulle in till stan så vi sälskapade ner på byn.
väl hemma igen städade jag det sista så nu rä det klart =)
fick mess från cissi som ville hitta på nått, vi fick med oss ida också.
så om inte allt för lång tid dyker dom upp här!

jag längtar tills jag får gå och lägga mig faktiskt.
för när min telefon ringer så är underbara Nonis i närheten !

mindre än 12timmar kvar sötnöt!



Alwa&Ida


Alwa&Cissi

Ni är mina änglar

Puss på er <3

Åååh!!

-slänger knivar runt mig- så, nu har jag avreagerat mig..

men förmiddagen var helt underbar,
jag och mina flickor tog våra söta rumpor till skärholmen=)
ingen gick tomhänt därifrån iaf, jag hittade två jackor på NewYorker<3
Älska den affären!!

in en svänge till stan för att träffa on som köper mina biljetter.

Orkar inte! tusen saker kvar att göra innan min Sötnöt kommer på lördag.
ska jobba inatt, städa imorrn, tvätta.. sova? kanske :P
vilketfall ska det bli helt fatastiskt att få träffa dig igen Nonis -Längtar-



Bara en av dom mysiga dagarna vi hade;)

puss på er <3

Psykisk misshandel.

Psykisk misshandel.

Ditt liv går ut på att försöka förstå vad han vill, hur du kan göra honom nöjd.


Du vet inte riktigt vad som är trasigt i ert förhållande men du fortsätter försöka reparera det.


Du försöker komma på hur du ska uppföra dig för att han ska behandla dig likadant som han behandlar andra människor.


Du känner dig ofta orolig och n edstämd.


Du har svårt att göra upp planer, allt beror på hans skiftande humör.


Du drar dig undan från vänner och bekanta och skäms över hur du låter honom behandla dig.


Varje försök att reda ut problem med honom lämnar dig frustrerad med känslan av att ingenting är löst.


Det känns som om ni talar olika språk.


Din självrespekt och tro på din förmåga har minskat betydligt.


Du känner dig illa till mods i hans sällskap men du älskar honom.


Du misstror din uppfattningsförmåga, ibland tvivlar du till och med på ditt förstånd.


När han är trevlig så undrar du om du inbillat dig tidigare episoder då han behandlat dig illa.


Du är alltid på din vakt så att du inte ska säga eller göra något fel, något som retar upp honom.


Du ältar era gräl om och om igen och försöker komma på vad som gått fel men hittar inget svar.


Du är rädd för honom men får samvetskval för att du är det.


Du vantrivs med ditt liv men är säker på att du inte kan få det bättre.


Du har tappat intresset för saker du tyckte om att göra förut.


Er relation slukar allt mer av din tid och energi men du får ingen rätsida på det.


Du får stressymtom, t.ex sömnproblem, ångest, muskelvärk, huvudvärk, hjärtklappning.


Du känner att du egentligen inte vill gå hem på kvällen, du dröjer kvar på jobbet, sitter kvar i bilen.


Ibland känner du dig totalt orkeslös, nästan apatisk.


Du har glömt bort vad som är viktigt för dig och vad du ville med ditt liv.


Känner du igen dig?

Om det så bara är i några av exemplen så är du med stor sannolikhet utsatt för psykisk misshandel av din partner. Psykisk misshandel lämnar inga blåmärken och benbrott, men det knäcker ditt inre. Många kvinnor som utsatts för både fysisk och psykisk misshandel har sagt att de upplevde den psykiska misshandeln som värre än slagen och sparkarna. Misshandeln brukar i regel trappas upp och det är inte ovanligt att den som misshandlar psykiskt börjar ta till även fysiskt våld efter ett tag.


..


Hihi:) Tina igår när vi gjorde stan osäker.



Alwa idag när hon har lockat håret.

hej hej alla kära :P

eller hur var det nu?
Alwa är underbart glad idag!!
Hon fick hem sitt nät idag så nu kan jag börja blogga hemma också;)
Igår satt jag och cissi hemma hos anki och drack vin..
kankse ett glas för mycket;P men galet trevligt var det.
vi satt och pratade om allt från hästar till elaka människor.
väl hemma med underbart telefonsällskap, somnade jag..
Men på senaste tiden när jag är onykter och ska sova så finns det ett problem..
jag vaknar stup i kvarten och ligger vaken halva natten!!!
jag skulle ju på konferens idag men sov ju förbi väckarklockorna och vaknade seeent=(
men men, gjorde de bästa av situationen och gick ner på byn :P
hämtade ut mitt nät, gick till hemtex och köpte nya sängkäder..
köpte lite mat för resten av veckan också.. eller mat och mat.. naturdiet ;P

resten av dagens planer är att ta sig till mamma och pappa hämta lite av mina saker.
sen åka till jobbet. jobbar två nätter nu, går av fredag morgon, sen har jag tagit sem så
jag är ledig i två veckor ;) hihi. Underbara kommer ju ner till tälje i helgen!! -saknar-



Puss på er!!

Nyfunnen kärlek

Älskar denna låt!
Den stämmer in lite tycker jag ;)



<3

jag vill..

..säga så mycket mer än vad som är sagt.
men jag vet inte hur jag ska placera orden bara.
men allt som är sagt är ömsesidigt!
jag trodde inte att det var möjligt att träffa en person som dig.
och ibland undrar jag hur det kommer sig, allt det här.
vi lyckas prata slut på mitt batteri två gånger idag ;P

Btw!!

har beställt hem mobildbredband som kommer att komma nångång nästa vecka :D

om du skulle förklara dig..

.. i musik, en låt. vilken låt skulle du då välja?
jag tror det är svårt att säga att just "den" låten beskriver mig.
jag tillhör dom som kan lyssna på allt.
allt går i perioder.
just nu är det bara psy/trance/hardstyle.
hjärtat pumpar snabbare och lyckan sprider sig i kroppen!
det bästa är när man sitter i en bil med bra system,
nervevade rutor en varm sommardag, åker fortare än vad man får
och max i ljud!! Då Är Alwa Lycklig!! ♥



-Nonis-
En annan sak som får mig lyckig
är hur du använder dina ord och böjer dom fint för min skull


Puss på er <3

"cannonball"

Still a little bit of your taste in my mouth
Still a little bit of you laced with my doubt
Still a little hard to say what's going on

Still a little bit of your ghost your witness
Still a little BIT of your face I haven't kissed
You step a little closer each day
Still I can't say what's going on

Still a little bit of your song in my ear
Still a little bit of your words I long to hear
You step a little closer to me
So close that I can't see what's going on

Om du bara viste..

..Hur fantastisk bra jag mår nu=)
I tisdags väl hemma i södertälje igen stod min
lägenhet och väntade på att jag skulle komma hem till den.
Underbar hjälpte mig att skruva ihopp sängen och städa undan lite.
Det känns så sjukt underbart bra, kommer du ihåg när du sa "du vågade hoppa"?
Jag är mig själv evigt tacksam att jag gjorde så som jag gjorde.
Annars hade jag inte setat här idag

Tack för att ni finns mina underbara,
Speciellt du Nonis

 

Puss på er

...

Natten som var..
vid 1 tiden brakade min insida ihopp.
det började med att tårarna ran
sen fick jag jätte ont i huvet, började skaka, iskall från topp till tå
och hade svårighetar att andas..
som tur är så fanns det en underbar person som hjälpte mig,
fick mig att börja tänka på annat.
säger det igen, tusen tack för att du fanns för mig!
jag måste få må dåligt för att kunna komma ut stark efter det här.


Orkar jag?

Det gick galet fort..
Tog mina saker och drog.
Jag har sett till att göra tusen saker hela tiden.
Har nog inte hunnit kännt efter, vågar jag? orkar jag?
Jag grät när jag vaknade idag då jag drömde om dig.
Jag har gjord det jag hatar mest. Såra en person djupt..
Men jag finner stöd hos alla som står mig nära,
ni ska veta att ni betyder allt för mig! <3

RSS 2.0